Petrol ve Doğal Gaz Arama , Gelişim, Üretim Faaliyetleri ve Maliyetleri - 3

 Gelişim

Keşif bir keşfe yol açtığında, bir sonraki adım (rezervuar sınırlarının) ve rezervuar değerlendirmesidir (örneğin, yatak boyunca homojen rezervuar kaya özellikleri) Bu, keşfi doğrulamak için ek bilgi sağlar ve miktarı daha doğru bir şekilde değerlendirir. rezervler (çıkarılabilecek hidrokarbon miktarı) ve üretim koşulları. Ekonomik araştırmalar (ham petrol/gaz fiyatı, vergilendirme vb.) temel soruları yanıtlamak için teknik çalışmaları tamamlar: Saha ticari mi? Geliştirilmeli mi? Eğer öyleyse, hangi şemaya göre? Şirketin stratejisine ve mali kaynaklarına iyi uyuyor mu? Alanın üretime alınmasına karar verildikten sonra, alan geliştirilmelidir, yani alandan yararlanmak için gereken tüm ekipman yerine yerleştirilmelidir: ulaşım ağları, üretim tesisleri, arıtma ve ölçüm ekipmanları, yeni alanların delinmesi. kuyular ve benzeri.

Üretim Sondajı

Arama sondajından farklı olarak, üretim kuyusu sondajı, süresi daha kolay planlanabilen ve maliyetleri genellikle daha iyi kontrol edilen tekrarlayan bir operasyondur. Ortalama olarak, üretim kuyuları arama kuyularından daha hızlı açılır (öğrenme eğrisi) Sondaj sürelerine ek olarak, üretim alanını sondaj kuyusuna bağlamak için gereken tamamlama sürelerini de dikkate almak gerekir. Tamamlama, kuyu duvarlarının sağlam olmasını sağlamalıdır. Günümüzde, arama veya tanımlama kuyularının büyük çoğunluğu dikey kalırken, üretim kuyuları, platform sayısını sınırlamak veya düşük kalınlıkta bir birikintiden yararlanmak için, özellikle sondaj alanına erişilemediği veya kentleşmiş veya açık deniz olduğunda, genellikle yönlendirilmiş veya yatay sondaj teknikleri kullanır. veya geçirgenlik (ikincisi şeyl yağı ve şeyl gazı birikintileri için geçerlidir). Aynı rezervuarın birkaç parçasını aynı anda üretmek istediğinizde çoklu drenajlı delme de kullanılabilir.

Üretim Sondaj Maliyeti

Bir üretim kuyusunun maliyeti, bir arama kuyusunun maliyetinden çok farklı değildir. Bir yandan kuyunun verimli üretim yapabilmesi için donanımlı olması gerektiğinden ek bir maliyet olurken, diğer yandan tecrübe sayesinde kuyu daha hızlı delinmektedir. Yatay bir kuyu durumunda, maliyet dikey bir kuyuya göre %20 ila %30 daha yüksektir, ancak bunun karşılığında kuyu verimliliği bazen 3 kat artar. Çevresel kısıtlamalar da kuyu maliyetleri üzerinde etkili olabilir. Bunlar, ülkenin çevre düzenlemelerine uymak için kaya parçaları veya çeşitli sıvılar gibi sondaj atıklarını işleme ihtiyacı ile arttırılabilir.

Yüzer Destekler

 Denizde, ekipman yüzer destekler üzerine kurulmalıdır. Sığ su derinliklerinde sabit bir yapı (ceket) kullanabiliriz, ancak birkaç yüz metreyi aşan derinlikler için (şu anda 3000 m'den fazla su üretebiliyoruz ve buna birkaç bin metre ekleniyor. alana ulaşmak için toprak) daha sonra üç alternatiften birini kullanırız:

 – Yerinde tutulmak üzere deniz tabanına demirlenmiş, düşük ağırlık merkezine ve iyi dengeye sahip olacak şekilde geniş ve derin bir gövdeye sahip yarı dalgıç bir platform

 – SPAR, katı bir silindir veya silindirik parça ve katener ankraj hatlarına sahip bir metal ağdan oluşan bir yapı

 –Yüzer Üretim Deposu ve Boşaltma: Sadece ham petrolün depolanması ve yüklenmesi için kullanılan, başlangıçta modifiye edilmiş tankerlerdi. Ardından, mevcut tankerler azaldıkça yeni tekneler inşa edildi. Yüzer Üretim Depolama ve Boşaltma, özerk üretime izin vererek, Brezilya ve Batı Afrika gibi ihracat ağlarının olmadığı derin açık deniz bölgelerinde giderek daha fazla kullanılmaktadır. Seçilen yapıya bağlı olarak, bu geliştirme aşamasında inşa edilmesi (veya mevcut bir yapıysa satın alınması, kiralanması) ve kurulması gerekecektir.

Toplam Geliştirme Maliyetleri

Geliştirme yatırımları, geliştirme sondajı maliyetlerini (üretim kuyuları ve uygun olduğunda enjeksiyon kuyuları) ve ayırma ve işleme üniteleri, depolama tankları, pompalama ve ölçüm üniteleri ve tahliye sistemleri (boru hatları ve yükleme terminalleri) bulunan üretim tesislerinin maliyetlerini içerir. gelişimi çok hızlı olan küçük uydu alanları gibi marjinal durumlar için, geliştirme aşaması genellikle 2 ila 4 yıl sürer.

Bir petrol sahasının geliştirilmesinde yatırımlar birkaç milyar dolara ulaşabilir. Bir geliştirmenin temel parametrelerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi, projenin doğru tanımlanması ve karlılığı için esastır. Alanın durumu, hedefin derinliği veya okyanus meteorolojik koşulları gibi bazı parametreler maliyetler üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir. Geliştirme maliyetleri, projenin toplam maliyetinin %40 ila %60'ını temsil eder. Bölgeye bağlı olarak, geliştirme maliyeti önemli ölçüde değişir. Çoğu durumda aralık 7 ila 15 $/varil petrol eşdeğeri arasında olacaktır, ancak karmaşık alanlar için çok daha fazla olabilir.







Comments

Popular posts from this blog

"Altın Madeni’nde Siyanürle Altın Aranıyor" iddiası..

Akdeniz’in Hidrokarbon Potansiyeli

Yörükler-1 kuyusu kuru kuyu olma ihtimali riski çok yüksek