Karadeniz Sakarya Gaz Sahasında Denizaltı Üretim Sistemi Kurulmalı.

ÖNERİYORUM: Karadeniz Sakarya Gaz Sahasında Denizaltı Üretim Sistemi Kurulmalı...

Neden mi?

Deniz altı işleme, bir açık deniz sahası geliştirmenin maliyetini ve karmaşıklığını azaltmaya yardımcı olmak için bir dizi farklı süreci kapsayabilir. Ana denizaltı işleme türleri, denizaltı suyunun çıkarılması ve yeniden enjeksiyonu veya bertarafı, kuyu sıvılarının tek fazlı ve çok fazlı güçlendirilmesi, kum ve katı ayırma, gaz/sıvı ayırma ve güçlendirme ve gaz arıtma ve sıkıştırmayı içerir

Deniz altı ayırma, deniz tabanından su yüzeyine aktarılan üretim miktarını azaltarak, geliştirmenin işleme kapasitesini daraltır. Ayrıca, akış hatları ve yükselticiler, deniz tabanındaki üretimden istenmeyen bileşenleri ayırarak, bu bileşenleri yüzeydeki tesise kaldırmamakta, istenmeyen bileşenleri yeniden enjeksiyon için deniz tabanına yönlendirmek için kullanılmaktadır. Üretilen gazın, suyun ve atığın yeniden enjeksiyonu, üretim nedeniyle tükenen rezervuar içindeki basıncı artırır. Ayrıca reenjeksiyon, geri kazanımı artırmak için ayrılmış bileşenleri kullanarak alev yakma gibi istenmeyen atıkları azaltmaya yardımcı olur.
Operatörlerin denizaltı işleme ekipmanı kurmayı seçmelerinin birkaç nedeni vardr. Her şeyden önce, çoğu deniz altı işleme, sahadan toparlanmayı artıracak ve böylece karı artıracaktır. Ek olarak, akış hatlarının ve yükselticilerin verimliliğini artırarak deniz altı işleme, akış yönetimine ve güvenceye katkıda bulunur. Ayrıca, denizaltı işleme, zorlu denizaltı alanlarının geliştirilmesine olanak sağlarken, ekipman için deniz üstü harcamalarını azaltır. Ayrıca, deniz altı işleme, marjinal alanları ekonomik olarak uygulanabilir gelişmelere dönüştürür.
Dünya çapındaki açık deniz alanları, gelişmelerine denizaltı işlemeyi dahil etti. Sahanın olgun olup olmadığı ve azalan üretimi artırmak için denizaltı işleme ekipmanının kurulmuş olup olmadığı veya derin su veya çevresel zorlukların üstesinden gelmek için ilk geliştirmeden denizaltı işleme dahil edilen alanlar, yenilikçi denizaltı işleme sistemleri, alanların daha yüksek üretim oranları elde etmesini sağlamıştır.
Bir petrol & gaz platformu, açık deniz platformu veya açık deniz sondaj kulesi, deniz tabanının altındaki kaya oluşumlarında yer alan petrol ve doğal gazı keşfetmek, çıkarmak, depolamak ve işlemek için kuyu açma tesislerine sahip büyük bir yapıdır. Pek çok petrol ve gaz platformu, işgücünü barındıracak tesisleri de içerir. En yaygın olarak, petrol ve gaz platformları kıta sahanlığındaki faaliyetlerde bulunur veya iç denizlerde de kullanılabilir. Koşullara bağlı olarak, platform okyanus tabanına sabitlenebilir, yapay bir ada veya şamandıradan oluşabilir. Uzak deniz altı kuyuları ayrıca akış hatları ve göbek bağlantıları ile bir platforma bağlanabilir. Bu deniz altı çözümleri, bir veya daha fazla deniz altı kuyusu veya çok sayıda kuyu için bir veya daha fazla manifold merkezinden oluşabilir.
Deniz altı üretim sistemi, bir açık deniz üretim sahasının altındaki bir sahadan petrol veya gaz üretimi veya bu sahaya sıvı enjeksiyonu için deniz tabanında veya altında bulunan veya gömülü olan ekipman ve yapıların bütününe atıfta bulunur ve şunları içerir: üretim yükselticileri, akış hatları ve ilgili üretim kontrol sistemleri.
Bir denizaltı üretim sisteminin temel ve temel işlevi, sıvıların üretimini ve taşınmasını kontrol etmek, deniz tabanına kuyu başları ve ilgili mekanik ve elektrik altyapısını yerleştirerek uzak ve/veya derin su rezervlerini teknik ve ekonomik olarak üretmek için bir araç sağlamaktır.
Ayrıca, Petrol ve gaz sanayiinde, "christmas tree" Noel ağacı diye adlandırılan sıvı ve gazın dışa ve içe akışını düzenlemek için bir gaz veya petrol kuyusunun üstüne oturan bir dizi valf, bağlantı parçası ve makaradan oluşan, su altındaki debi ve basıncı yönetecek su tabanı ekipmanı olan bir düzeneği ifade eden teknoloji de kullanılmaktadırKuyu başı ve Noel ağacı terimleri genellikle bu cihaza atıfta bulunmak için birbirinin yerine kullanılır. Ancak kuyu başı, kuyunun ağzında oturan tamamen farklı bir alt sistemdir. Noel ağacı bir kuyunun tepesinde oturuyor. Bir kuyu başı yalnızca sondaj sırasında ağaçsız olarak veya bir basınç kontrol sisteminin gerekli olmadığı durumlarda çubuk pompalamadan açılan bir kuyuda kullanılır.

Denizaltı kuyularından yapılan üretim, yüzey tesislerine veya kıyıya bağlanabilir.

Bir denizaltı üretim sistemi, bir açık deniz platformunun kullanımıyla ekonomik veya kolayca geliştirilemeyen alanlardan hidrokarbon üretmenin bir yolunu sağlar.
Deniz altı sistemleri kuyu sisteminden oluşur, kuyu altı tamamlama sistemini içerir ve üretim sistemi koruyucu yapılar, manifoldlar, şablonlar, müdahale sistemleri ve denizaltı işleme sistemlerini içerir ve boru hattı sistemi bağlamaları, göbekleri, yükselticileri, enjeksiyon boru hatlarını ve üretim boru hatlarını içerir. .
Deniz altı gelişmeleri, yükselticiler ve göbek hatları gibi teknolojilerle mümkün olmuştur. Üretim ekipmanı, sabit veya yüzer bir platform yerine deniz tabanında bulunur, deniz altı işleme, sayısız açık deniz ortamı için daha ucuz bir çözüm sunar.
Başlangıçta aşırı derin su durumlarının zorluklarının üstesinden gelmenin bir yolu olarak tasarlanan denizaltı işleme, su yüzeyindeki işleme ekipmanlarının risk altında olabileceği zorlu koşullarda bulunan alanlar için uygun bir çözüm haline geldi. Ek olarak, denizaltı işleme, olgun veya marjinal alanlardan üretimi artırmak için yeni ortaya çıkan bir uygulamadır.
Denizaltı üretim sistemleri, sabit bir platforma veya karadaki bir kuruluma bağlı bir akış hattına sahip tek bir uydu kuyusundan, bir şablon üzerinde veya bir manifold etrafında kümelenmiş birkaç kuyuya kadar karmaşıklık içinde değişebilir. Su altı üretim sistemleri, kuyuların birden fazla yerden delinmesini gerektiren rezervuarlar veya rezervuar parçaları geliştirmek için kullanılabilir.
Derin su koşulları, hatta ultra derin su koşulları, bir denizaltı üretim sistemi aracılığıyla bir alanın gelişimini doğal olarak zorunlu kılabilir, çünkü çelik kazıklı bir ceket gibi geleneksel yüzey tesisleri, teknik olarak uygulanabilir veya ekonomik olmayabilir su derinliği, çünkü denizaltı ham petrol ve doğal gaz sahalarının gelişimi, çevreyi korumak için yeterince güvenilir olması ve denizaltı hidrokarbonlarının kullanımını ekonomik olarak mümkün kılması gereken özel ekipman gerektirir.
Geliştirme ve üretim maliyetlerini düşürmenin (geleneksel bir platforma kıyasla) yanı sıra, modülerleştirilmiş denizaltı teknolojisi, kuyulardaki geri basınçları azaltarak (örneğin çok fazlı pompalama veya deniz altı ayırma yoluyla) geri kazanım faktörlerini de artırabilir.
Açık deniz petrol ve doğal gaz üreticilerinin, okyanus ortamındaki kirliliği, dökülmeleri ve önemli değişiklikleri önlemek için önlemler alması gerekmektedir. Açık deniz kuleleri kasırgalara dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Açık deniz petrol ve doğalgaz kuyuları artık ekonomik olacak kadar verimli olmadığında, betonlanarak geçerli yönetmeliklere göre terk edilir.
Ana ürünlerin taşınmasını mümkün kılmak için petrol ve gaz üretim tesisleri bir sahaya kurulmaktadır. Stabilize edilmiş petrol, petrol boru hatlarında veya mekik tankerlerinde ve kuru gaz gaz boru hatlarında taşınır. Gaz bazı durumlarda son kullanıcının gereksinimlerine göre işlenir ve doğrudan ulusal gaz dağıtım sistemlerine dağıtılır. Genellikle üst kısım olarak adlandırılan bu tür üretim tesisleri, sabit veya yüzer alt yapılar üzerine kurulan güverte yapıları şeklini alır. En üstteki tesisler, minimum ekipmana sahip basit kuyu başı platformlarından tam üretim ve işleme kapasitesine sahip tesislere kadar uzanmaktadır.
Konsepte ve işlevselliğe bağlı olarak, üst kısım, gerekli tüm hizmet ve proses destek sistemleriyle birlikte petrol ve doğal gazın depolanması ve ihraç edilmesinin yanı sıra üretim sondajı, ekstraksiyonu ve işlemesi için ekipman içerebilir. Ayrıca açık deniz işgücü için yaşam alanları da içerebilirler.



Comments

Popular posts from this blog

"Altın Madeni’nde Siyanürle Altın Aranıyor" iddiası..

Akdeniz’in Hidrokarbon Potansiyeli

Yörükler-1 kuyusu kuru kuyu olma ihtimali riski çok yüksek